Cokx Ponambient

A médiák királya!

2 tipp a konverzió növelésére

Minden üzleti célú weboldal elsődleges feladata a konverzió növelése, hogy még több olvasóból legyen vásárló, feliratkozó vagy megrendelő. Ehhez nem elég weboldal készítés vagy a tartalommarketing, a webdizájnnak is kiemelkedő szerepe van.

Ebben a cikkben két olyan tippet mutatunk be, mellyel jelentősen növelhető a konverzió.

Nem a felül lévő CTA elemek teljesítenek a legjobban

Bár a weboldal görgetés nélküli látható, úgynevezett hajtás nélküli vagy above the fold területe az, ami maradásra ösztönzi a beérkező olvasókat, nem az itt helyet kapó CTA elemek teljesítenek a legjobban.

A CTA azokat a kattintásra ösztönző dolgokat jelenti, amelyek a tartalomba helyezve valamilyen ajánlatra, szolgáltatásra vezetnek, és feltűnő kinézetükkel szinte rábírják a látogatókat a kattintásra. Természetesen az emberek jórész akkor fognak ezekkel az elemekkel foglalkozni, ha már meggyőződtek arról, előnyös lesz a számukra, erre pedig a tartalommarketing szolgáltat eszközöket.

Egy jól megírt cikk, egy hatásos bemutató vagy meggyőző videó el tudja hitetni a célközönségünkkel az ajánlatunk kiválóságát, így sokkal többen kattintanak majd a mellé társított CTA-ra. Ehhez viszont hely kell, a cikk, a videó, a képek beszúrása során az olvasónak egyfolytában lefelé kell görgetnie, így a legjobb helyekre elhelyezett kattintásra ösztönző dolgok is lejjebb kapnak helyet.

Emiatt fontos, hogy a hajtás feletti részen is legyen egy-egy CTA, de a legjobbakat tartogassuk a tartalmunkba beágyazva! Ha hosszabb lélegzetvételű anyagot készítettünk, akkor pedig ne habozzunk több ilyen elemet is felhasználni, melyekkel növelhető a konverzió.

A hosszú oldalak jobban konvertálnak

Számos kutatás bebizonyította, hogy a hosszabb oldalak (a részletesebb tartalmak) jobban konvertálnak. Az emberek a weboldalak felkeresésekor kérdésekre keresnek választ, és ha megválaszoljuk ezeket, akkor ennek hatására szolgálatásokat vesznek tőlünk, vagy szakértőnek tartanak majd minket.

A válaszok írásakor fejben kell tartani az adott témát. Mit kérdezne élőszóban egy látogató? Mennyi kérdése lenne? Ha ezek megvannak, akkor tudjuk, milyen hosszú tartalom az ideális. Ahogy élőszóban sem állítjuk le a kérdezőt, úgy az oldalon sem szerencsés félbeszakítani a válaszadást.

Érdemes megkérdezni a látogatókat, és megtudni, mire kíváncsiak. Ha a kezünkben van egy ilyen témalista, és a megfelelő módon dolgozzuk ki, az igazi jolly-jokerként viselkedhet.

Természetesen a weboldalkészítésnek is ki kell szolgálnia az olvasók igényeit, hiszen nem elég válaszokat adni, azokat a megfelelő módon kell prezentálni. A dizájnnak ergonomikusnak kell lennie, hogy a tartalmat ne csak érdekes, de élvezetes is legyen olvasni. A jól elhelyezett CTA elemekkel pedig az egekbe repíthető a konverzió.